En tripp tillbaka till LA

I fredags gällde det att stiga upp tidigt då Andreas skulle skjutsa mig och min resväska till tågstationen 6.20. Därifrån inleddes resan med 2,5 timmar till Kastrup. Eftersom de nya gränslagarna trädde i kraft ett par dagar tidigare hade jag först varit orolig över hur det skulle gå för mig att åka till Danmark, men som "tur" är så är det in till Sverige det är krångel- inte ut. 

På Kastrup slumpade det sig att jag direkt sprang på Moa- en tjej jag dansade med för några år sedan som nu spelar golf på ett college på östkusten. Vi skulle alltså inte till samma del av USA men hade avgångar med fem ynka minuters mellanrum så vi kunde spendera dötiden på flygplatsen med att dricka juice på Joe and the Juice och jämföra våra upplevelser. 

Från Köpenhamn flög jag tio timmar hela vägen över till amerikanska västkusten för att landa i... San Fransisco! Seriöst, varför kunde inte det funnits direktflyg istället för att mellanlanda en timme norr om LA? 
Hur som helst så var jag där i tre timmar, gick genom tullen och sånt kul, innan det blev ett miniflyg den sista biten. Det hade hunnit bli mörkt och både San Fransisco och Los Angeles var galet vackra uppifrån. 
San Fransisco
Los Angeles

Eftersom jag tagit mig igenom USAs noggranna tull i SF så kom jag snabbt och smidigt ut från LAX vid 19.45(nio timmar efter svensk tid). Buss en timme till Van Nuys och sedan Uber några kilometer, sen var jag tillbaka i Northridge och min lägenhet. 
Från dörr till dörr tog trippen nästan 24 timmar, vilket inte var superparty direkt- framför allt när man reser själv. Jag var ordentligt trött och kraschade snart i sängen utan att packa upp någonting, hehe.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0