Blåbärsplockning

Jag ville träffa Lollo innan bröllopsresan som börjar i helgen och då kom hon med den finfina idéen att vi skulle plocka blåbär i skogen. En såpass bra idé att David ville haka på och vem skulle säga nej till honom liksom? Så vi tre hade ett par supertrevliga timmar och alla insektsbett jag lär ha åkt på och märker imon får helt enkelt vara värt det.
Medan jag och Lollo sedan rensade våra 4-5 liter blåbär så lagade David pannkakor och vi fick en hederlig gammal barndomsfavorit till kvällsmat som lyxades till med glass. Yum!
Ett annat stort YUM på att jag nu har en massa blåbär plus två liter nyinköpta jordgubbar i kylen, hihi!

Det är alltid härligt - men framför allt såhär på sommaren - när man utnyttjar vardagarna till att hitta på trevligheter, och inte bara lever för helgerna.


Kommentarer
Postat av: CAMILLAESI

mums :-)))

2016-07-13 @ 01:47:59
URL: http://camillaesi.se
Postat av: Anonym

Mysigt. Tänk vad blåbär, lingon och jordgubbar man plockat. Man får bara inte börja äta under tiden, då hamnar det mesta i munnen istället för bärspannen.

2016-07-13 @ 22:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0