Examensfirande

Nu har det varit lite tyst här i bloggen igen. Dels på grund av midsommarfirande men främst för att jag och nya blogg.se-appen inte kommer överens! Att ladda upp bilder tar jättelång tid och jag skriver nu om hela inlägget som egentligen vad färdigt... Jaja!

Hade jag inte varit i USA det senaste året hade det faktiskt tajmat sig så illa att vi hade haft examen i Göteborg och student i Falkenberg exakt samtidigt! Som tur är så blev det inte så nu men jag missade då dessvärre mina kära gamla klasskompisars examen.
Därför var jag väldigt glad över att de valt att lägga det gemensamma firandet dagen efter och bjudit in alla oss gamla klassmedlemmar.
Så det var bara att bita i det sura äpplet och dra sig upp tidigt dagen efter studentfirandet för att hinna med ett förmiddagståg till Gbg.

Firandet började med en rolig femkamp i soliga Slottsskogen. Med alla vinnarskallar och atleter i min klass så blev det en intensiv tävling med precis lagom mycket hets och mitt lag slutade på en tapper tredjeplats.

Därefter drog sig vissa hemåt för mellanlandning men vi var några stycken som körde en favorit i repris från förra året och testade diverse olika akrobatiska övningar. Helt i min melodi!

Efter en mellanlandning med tjejerna hos Malin så väntade en sista klassfest i en bra lokal med ljudanläggning, ljusset och rökmaskiner. Det blev fler tävlingar (tummen upp för frågor om vilken lärare som sagt vad och vem som hade vilket kroppsspråk- klockrent!), massor med dans och allmänt skönt häng. En oerhört lyckad kväll helt enkelt!
Jag och Malin hade dessutom bara 200 meter hem till henne så det blev en väldigt lätt promenad hem till henne inne på småtimmarna.

Åh vad jag kommer sakna denna klass och framför allt vissa människor! Alla verkar ha fått jobb - vilket är skitkul - men majoriteten av de jag umgås med flyttar dessvärre från Gbg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0