New York - Dag Ett

På grund av vår sena ankomst somnade vi riktigt sent, men vi släpade oss ändå tappert upp i tid för att komma iväg till dagens uppdrag- shopping på outletstället Jersey Gardens.

Efter frukost hade vi redan upptäckt morgonrushen här, både på gatorna och inne på Starbucks. Vi bor på södra Manhattan, i det så kallade Financial District där bland annat Wall Street ligger.
Vi fixade 7-dagars kort på tunnelbanan och tog sedan en buss ut till New Jersey, vilket blir femte delstaten på listan för oss alla. 

Flera olika personer hade tipsat oss om denna outlet och sagt att de handlat så mycket att de haft med sig resväskorna dit! 
Även om outleten absolut var superbra kändes det ändå skönt att jag "endast" spenderade 135 dollar (ca 1120kr). Ärligt talat har jag ju i princip ingen plats i mina väskor (hehe) och skickade hem en hel av det jag shoppat tidigare med familjen i början av april. Trots att Nike alltid lockar oerhört lyckades jag hålla mig borta med viljestyrkan och intagningen om att massor med oanvända Nike-produkter väntar på mig hemma haha.
Jag såg faktiskt mest fram emot Victoria's Secrets outlet, eftersom de inte har någon i LA och vi fyndade som tusan förra året i Florida, men ett tag såg det ut som vi skulle få skippa att besöka den affären. Det var nämligen ca 25 meters kö av folk utanför butiken och de släppte bara in nytt folk då och då. Sjukt! 
Till skut ställde vi oss dock i kön och även om det var fullkomligt kaos innuti butiken och vi fick köa en bra stund även till kassan så kändes det värt våra fynd.

Högt där uppe, på våning 27 av 29, bor vi.
Inne på outleten var det som vanlig överanvändning av AC, men bara de tio minuter vi väntade på bussen fick oss att nästan få värmeslag och till slit tog alla skydd bakom busskuren!
Udda att det är varmare här än i LA! Då hade vi gärna haft 30 grader och hängt mer på stranden.


Inte behövde vi resväskor till outleten för att kunna bära allt- men vi såg mycket folk som hade det! 

Dag ett fortsatte för min del sedan med... *trumvirvel*... WICKED! 
Det tycker jag är så fantastiskt att det förtjänar sitt eget inlägg!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0