Six Flags Magic Mountain

I tisdags kväll joinade jag brudarna på deras boende i Hollywood och vi avslutade den kvällen med filmen Huntsman: Winter's War på en lyxbio på Universal Citywalk. Mycket bra film med en riktig stjärnkvartett högst upp på rollistan.

På onsdagsförmiddagen satte vi oss i bilen och drog till det ökända nöjesfältet Six Flags: Magic Mountain.
När vi kör in på parkeringen inser jag dock att jag glömt mina åksjuketabletter och hamnar i en väldigt jobbig sits. Jag är nämligen orädd gällande såna här attraktioner och tycker det är megakul att åka, men mycket av glädjen försvinner när man mår fruktansvärt dåligt... Jag pressade mig själv de första  4 bergochdalbanorna men sedan mådde jag så illa att jag var helt skakig på benen! Blev då tvungen att prioritera vissa attraktioner och hoppa över andra, för det gick tyvärr verkligen inte att fortsätta åka hela tiden... Trots värmen var det nämligen ganska lite folk på plats och endast kö på två ställen!
Är ändå väldigt nöjd med dagen och Liseberg kommer kännas rätt tamt i fortsättningen!

Så . jäkla . coolt ! Virtuell rollercoaster så det såg ut som man flög ett stridsplan i en storstad och framför allt spännande pga att man inte såg någon "bana" framför sig och därför inte hade någon aning om vad som väntade!
En av måååånga loopar.
Vi bangade faktiskt denna allihop, hehe.
Sjukt häftig utsikt över parken av att åka i denna vinkel, haha!
Vi avslutade denna varma 30-graders dag med svalkade glass på Cold Stone.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Vad allt är stort!!!!!!!!

2016-05-22 @ 22:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0