En händelserik vecka

Ja, det har hänt mycket de senaste dagarna- både positivt och negativt.
Positivt: första praktikdagarna.
Negativt: Gissa en gång? U-S-A...
Men båda är inlägg som inte görs rättvisa om jag skulle skriva dem med den gnagande insikten om att mitt alarm ringer om sex timmar...
Så vi börjar med de senaste dagarnas fullbokade fritid, som blev en följd av att jag i förra veckans examinationsstress sköt upp allt jag kunde tills nu haha.

Måndag:
Klassisk "Monstermåndag" som där jag gick upp klockan sex, gick hemifrån sju, och kom hem igen efter nio på kvällen. Full fart från praktiken iväg till Berghalla och pyrre-koreografiträning för pluttisarna. Det saknades några stycken så jag fick hoppa in och bygga en massa- kuuuuul!
Senare på kvällen skulle jag och Kristin egentligen firat Klasdkakans dag, men det var nog bäst för oss båda att hon bangade haha. Många nya intryck såhär första praktikdagen och veckan hade bara börjat!

 

Tisdag:
Hälsade på Marta som äntligen lämnat Uppsala för Göteborg!
Mamma kommer knappt vilja läsa detta, men det var min första tripp till omtalade Biskopsgården och jag tog mig helskinnad därifrån haha.
Vi tände ljus, drack ett par koppar te, åt lite Toblerone som hon vunnit på Liseberg och snackade såklart en himla massa om allt möjligt. Ser verkligen fram emot att kunna umgås mer med henne nu!

 

Onsdag:
Sushi-dejt med fina Ida. Också någon jag träffar för lite, trots att hon bara bor ett par kilometer bort, men det ska vi försöka ändra på. Det blir ju tyvärr lätt så att man fastnar i sitt eget uppbokade schema. Supertrevlig onsdagslyx i alla fall!

 

Torsdag:
Också känd som "Supertorsdag" pga dansklass gånger två. Kände när jag vaknade i zombiemode i morse att jag inte skulle palla, men likt alla andra liknande torsdagar ångrade jag inte mig en sekund på plats! Ny kul koreo på jazzen (även om jag verkligen ville fortsätta mer på Sia's Unstoppable) och min gamla ärkefiende Utåtvridningen gick lite bättre på nästa klass när det skulle snurras, snurras och snurras.

Torsdagarna under praktiken hinner jag inte hem innan dansen, men är framme en hel timme innan klassen börjar, så det får bli musik, bok, poddar etc som ett break där. Dock istället för min älskade powernap haha...
Äta behöver man också och idag testade jag denna, som definitivt smakade just chokladboll, men det är tveksamt om man vill det med kvarg...

Bonus:
Mitt kylskåp före och efter jag tog mig tid att handla. Det prioriterade jag nämligen inte förra veckan och mitt kylskåp började kännas nästan pinsamt typiskt en student hehe.

PS. Jag lovar att frys och skafferi varit betydligt mer välfyllda så det har inte gått någon nöd på mig haha.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tur att man inte vet om allting, men nästa gång kommer väl hon till dig. :)

2016-11-11 @ 10:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0