Vilodag

Det har varit ganska mycket bara köra på den sista tiden och träning 1,5 vecka utan paus, så idag efter heldag i skolan när jag tog en vanlig powernap så vaknade jag en timme senare än tänkt eftersom jag tydligen stängt av alarmet. Först störde jag mig på det men sen accepterade jag insikten att det kanske var precis det min ömma och trötta kropp behövde, så jag såg nya avsnittet av Grey's Anatomy med Ben & Jerry som sällskap haha!
Det kändes lite konstigt att slappa till det så (plus med glass) en onsdag, men inför danstorsdag kändes det som det skulle ge mig bäst förutsättningar att vara fräsch imorgon och inte behöva kriga mig igenom det.

Skolmässigt så fortsätter kursen vara väldigt intressant. Mycket att lära sig som sig själv och sina egna åsikter, så man är medveten om det när man möter diverse olika patienter sedan. Intressant är också att kursen är nästan likadan som en vi hade i termin två, men nu när vi blivit något år visare och framför allt efter två praktikperioder med riktiga patienter så ser man på vissa återkommande saker annorlunda!
Dagens ämnen var mångkultur och mindfulness- två föreläsningar/diskussioner som nog de flesta skulle ha haft nytta av!

Cookie Dough plus Oreos - herre vad god den var!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0