Dancing again

Efter drygt tre år utan att ta dansklasser eller "dansa aktivt" så har jag bestämt mig för att ge dansen en chans igen. Jag tappade ju gnistan rätt rejält efter käftsmällen att jag inte kunde komma in på proffsutbildningar med mina knäppa leder och då kändes det lite som jag hade tagit mig så långt jag kunde.

Under dessa år har jag saknat det väldigt mycket och gnistan kom tillbaka redan under danslägret med Stockholmsskolan Base23 på Fuertoventura sommaren 2013 (vilken vecka!), men jag har helt enkelt inte haft tid att ta danskurser parallellt med cheerleadingen.

Jag har bokat upp mig på två kurser denna termin på underbara Dansforum - Jazz fortsättningsnivå och Jumps & Turns. När jag slutade hade jag nyligen tagit mig upp till Jazz nivå mellan/avancerad (högsta på "fritidsnivå") och jag älskade dessa fantastiska men svåra och utmanande klasser väldigt mycket- men efter dessa år av uppehåll är tekniken absolut inte där längre haha. Det ska dock bli kul att se om och i så fall hur snabbt jag kan ta mig tillbaka till där jag var!
Det som talar emot mig är väl att jag då dansade 10-20 timmar i veckan och nu får nöja mig med 2h 45 min... Men bättre än inget och denna gång gör jag ju det bara för nöjes skull och inte som någon satsning.

Shit vad slut jag var... Men jag kunde gå utan större problem idag faktiskt. Det var bara alla trappor på Hälsovetarbacken som kändes en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0