Klassiskt tentaplugg- för sista (!) gången

På grund av att vi haft flera andra uppgifter och examinationer parallellt med inläsningsperioden (examination senast igår!) så hade jag inte tittat på tentamaterialet alls sedan vi avslutade de föreläsningarna förra måndagen, hehe.
Tur att det är en rätt liten tenta och att föreläsaren körde bra repetitioner med oss!

Jag och Kristin påbörjade i alla fall vårt seriösa tentaplugg igår kväll. Vi hängde i tandläkarstudenternas kårhus (?) Munhålan där hennes pojkvän Martin är intendent- för han hade nämligen lovat att laga mat till oss! Sånt tackar man ju inte nej till.
Vi pluggade tills elva på kvällen (halvt ambitiöst, halvt socialt) och sedan återvände jag dit igen i förmiddags. Martin var en pärla igen och fixade lunch till oss för han tyckte vi förtjänade att endast fokusera på pluggandet. Tänk om man alltid hade haft sån lyx i tentatider.

Jag behövde dra hemåt redan vid tre men vi kände oss så förberedda vi kommer bli efter att ha gjort flera gamla tentor och avslutat med att förhöra varandra ute i solen- vilket väder!
Nu har jag varit upptagen med mina två danspass men på timmen mellan klasserna hann jag ta mig igenom alla anteckningar en extra gång och det får nog räcka så. Nu när jag kommer hem vid tio är jag nämligen i extremt behov av både dusch och mat haha. Sen när jag slockna snabbt för jäklar vad dessa danspass bränner energi!

Tänk att jag imorgon gör min allra sista utav 20 (!) salstentor på fysioterapeutprogrammet! Crazy!

Jag som brukar fylla på koppen så fort den blir tom... Chockade till och med mig själv haha!

Avslutar med en härlig throwback, för det är ju trots allt torsdag. Går det bra imon lämnar jag skrivsalen med samma känsla som på bilden, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0