Påskhelg i Falkenberg

Efter positiva möten med båda våra handledare i torsdags förmiddag så begav jag mig hemåt mot Falkenberg för min längsta visit sedan jullovet.

Först på listan stod att skriva på anställningsavtal för mitt första fysioterapeutjobb. Sjukt va?!
Mer om det senare, men just i Falkenberg finns det kanske inte så många ställen att gissa mellan haha.

I övrigt blev det en ganska lugn torsdag. När man väl får chansen att släppa allt så känner man plötsligt hur trött man är av allt som hela tiden ska göras och framför allt hållas i huvudet. Några grejer (som jobb) är klara och känns så himla skönt att ha släppt, medan andra (som lägenhet) ligger där och ständigt gnager på uppmärksamheten.

På långfredagens kväll var det påskfest hos Evelina och Frej i Ljungby. Det var ett härligt gäng på cirka 15 pers och alla hade i par/trios ansvar för en drink, så under kvällens gång blev det typ sju goda drinkar. Samt trerätters, äggrullning och såklart mycket trevligt sällskap. Mobilen åh borta största delen av kvällen (skönt) men kunde inte låta bli att ta ett par snabba bilder ändå.

På lördagen skulle jag upp jobbigt tidigt för att ha festat kvällen innan. Hade jag haft vett nog att ha full koll på vad som behövde packas på torsdagen hade jag kunnat sova kanske en timme till, men nu blev jag tvungen att åka till Göteborg och vidare till till lägenheten och hämta cheergrejer innan det bar av vidare till Borås. Jag, Anna och Meia åkte till Gymnastikens Hus där Gothia Athletics hade Open Gym. Lite nostalgiskt till andra året på Cheer Summer Camp att vara tillbaka där, framför allt med delar av instruktörsstabben. 

Förutom att gå in ibland och visa eller skojbygga med Kittycats så hade jag inte själv kört någon cheerleading sedan juni, så det kändes ganska ovant haha. Men jag, Anna och en härlig tjej från Boråsföreningen MFC stuntade en del med några från junior level 2 och med en tjej lyckades vi faktiskt komma upp till level 5-grejer, så det var riktigt kul! 

När jag kommit hem från Borås blev det finmiddag med familjen- mums! Sedan var mamma och papp bortbjudna och jag hade inga direkta planer, men jag var rätt seg och nöjde mig glatt med att kolla på lite Netflix och första avsnittet av nya säsongen av Skam. Har ni hört att det ska bli sista? Ogilla!

På söndagen blev det först lite sovmorgon och sedan en frisk (ganska kall) cykeltur in till stan. Jag och Alice möttes upp för att handla ingredienser och lagade sedan en mycket god brunch. Brunch är alltid en god idé, framför allt att lägga lite tid på att ordna med den själv. Dock äter man ju lätt förbi matkomagränsen vid såna trevligheter och bokstavligen talat rullar hem, haha.

Mamma och pappa skulle ha en väldans massa gäster, så jag inledde min påskdagskväll med dem, innan jag cyklade tillbaka till Alice vid åtta.

Alice hade i flera månader försökt planera ihop en tjejkväll med nya Fifty Shades på bio. En helg var det nära att bli av men två av fyra blev tvungna att backa ur. Så nu föreslog jag att vi slutligen skulle se till att se filmen. Det är den typen av film som gör sig bra med varsitt glas vin, men det höjde den inte jättemycket haha. Inte bra, inte dålig. Okej. Typ. Men en trevlig kväll! 

Efter filmen och lite snabbt festfix med hög musik (classic) så begav vi oss till Veronikas nya lägenhet i Gamla Stan, där hon hade förfest med ett tiotal personer, bland annat Pelle som kommit upp från Lund på en snabbvisit. Honom hade jag inte träffat sedan... kanske förra sommaren (!) så det var såklart väldigt kul! 


De andra skulle ut på Bratt vid ett men då kände jag för att cykla hem. Har brottats med en envis förkylning som äntligen börjat släppa och kände inte för att provocera tillbaka den.

Idag har jag haft en oerhört slapp måndag. Men med tanke på hur fullt upp det blir framöver så tycker jag verkligen att jag förtjänade det haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0