Vi drar till fjällen

Jajamen, ni läste rätt!

Om vi spolar tillbaka tiden två månader så började det snackas på jobbet om att man skulle börja ansöka om eventuell julledighet och det pikades välmenande mot mig att det kunde vara väldigt lägligt att ta ledigt om man inte hade varit ledig i år- vilket jag var den enda som inte varit. Jag har jobbat varje skollov, så senast jag var ledig mer än en vecka var när vi reste runt i slutet av min USA-vistelse, för två och ett halvt år sedan!
Jag hade inte tänkt ta ledigt i mellandagarna för jag vill spara semesterdagarna till resor, men så började jag plötsligt spekulera högt kring att hälsa på Eve i Åre och blev allt mer sugen på det. Alice har alltid ledig en längre tid över jul och nyår, så hon var snabb med att haka på när jag nämnde min idé. 
Två vänner och en syster i Åre- perfekt plan. MEN, alla boenden som var ok centrala och inte kostade en förmögenhet var slut redan då för knappt två månader sedan... Så detta hamnade på is och i mitten av december såg det inte ut att bli av.
Ledighet på hemmaplan är inte heller fy skam, framför allt inte med fortfatande ganska "ny" pojkvän och bästa väns lilla bebis att spendera kvalitetstid med! 
Så jag var ganska ok med tanken att jag skulle lägga mina använda semesterdagar på hemmaplan, och då visade det sig att en av Eves roomies inte ska vara i Åre över nyår, vilket öppnade upp för oss att klämma in oss i deras lägenhet.
För drygt en vecka sedan bokade vi tågbiljetterna och nu blir det 5 dagar i Åre trots allt!
Det ska bli väldigt skönt att komma iväg (man kände sig ändå lite sliten i slutet på jobbet), kul att få se något nytt, komma iväg med Alice, träffa Eve och så - åka skidor! Jag var faktiskt gryyyyyyym på skidor när jag var yngre- men bokstavligen talat halva mitt liv har passerat sedan dess... Wish me luck! 
(null)

(null)


Så detta är mitt läge idag:
(null)
(null)
Det vore en lögn att påstå något annat än att det känns jobbigt att vara ifrån Simon (och Torres, Haha) i en vecka- framför allt över både hans födelsedag och nyår- men den smällen får man ta ibland. För det ska ju bli väldigt kul!

(null)
Packdags!


Förresten, nu när jag har långa tågresor framför mig hoppas jag att jag kan beta av lite större blogginlägg som legat och väntat från roliga händelser! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0