Examenshelg

Vår fredag innehöll den -på pappret- längsta skoldagen vi någonsin varit med om: gruppredovisningar åtta prick till kvart i fem! 

Visst, det kan liknas vid en normal arbetsdag men vi som går i skolan går inte 40h/vecka eftersom vi förväntas plugga ett antal av de timmarna på egen hand, så vår standard skoldag har dessa åren varit 8.30-14.30. 
Well well, det var ju extra surt eftersom det var
1. Fredag
2. Examensdag på GU
Vi som var bjudna på examenscermoni fick ju då snällt avstå eftersom dagens examinator tydligt påpekat att det var obligatorisk närvaro hela dagen och att hon skulle stämma av listan efter varje rast.

Som tur var så var vi i alla fall klara typ halv tre ändå så det var hanterbart- även om det sved att gå upp en halvtimme tidigare än vanligt hehe.


Jag och Kristin åkte sedan med Oscar och Anna ut till Annies firande för sin sjuksköterskeexamen. Vi lärde känna Annie och några andra i hennes klass under termin 2 och 3 när vi först var faddrar på deras nollning och de sedan gick upp och blev de som arrangerade kommande två nollningar. Vi kom riktigt bra överens med dem och har umgåtts en del över åren och det är jättekul att vi fortfarande håller någorlunda kontakt, framför allt då med Annie som dessvärre nu flyttar upp till sin pojkvän i Gävle.

Det blev en tidig fredagskväll för min del efter en bra film (The Girl on the Train, som jag lyssnade på boken i somras) inför terminens första lördagsförmiddag ute i Bergsjön med Kittycats. Favoriterna fick sina efterlängtade bronsmedaljer från November Cup och nu när det slutgiltiga resultatet blivit officiellt så ska jag snart se till att berätta allt om deras första tävling.

Helgens examensfirande nr 2 var en överraskning för Sara som nu blivit fysioterapeut. Kristin och Oscar hade planerat ihop ett supertrevligt litet firande med beachvolley, pizza, spel och fruktsallad, som då de, jag, Sara, Lars, Anna, Fredrik och Danesh var med på.

Jag och Lars var -numera traditionsenligt- tvungna att testa någon ny akrobatik. När jag väl hittat någon som också gillar sånt så får man ju ta vara på det, haha.

Mums! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0