London 2017: Lion King

Det där med min förmåga att skjuta upp de inlägg jag vill lägga extra krut på och så blir det istället att de inte blir av... Just de som jag allra helst vill skriva! 

 
Sista dagen i London i januari stod musikalen Lion King på schemat. Tanken var egentligen att se Les Miserables men jag väntade ut de biljetterna för länge och var chockad över att upptäcka att det faktiskt blivit billigare att gå på ökända Lion King! Men men, den har ändå länge stått på min lista så det bytet gjorde jag så gärna så. Jag vet nämligen inte om det finns någon musikal som är så omtalad och upphypad som den. 
Listan över musikaler i London lyder:
1. Lion King
2. Phantom of the Opera
3. Wicked
Och med Les Mis på en hedersam 5e eller 6e-plats, om jag minns rätt.
Jag ligger ju rätt bra till med topplistan då, hihi.
 
Okej, så Dagen D. Taggad men också lite nervös. När saker är så fruktansvärt hypade är risken stor att verkligheten inte kan leva upp till förväntningarna. 
Men alltså, bara W-O-W!!!!
Helt spektakulärt! 
Jag tror inte man kan föreställa sig hur de ska få riktigt liv på livescenen i varken djuren eller omgivningarna, men på helt otroligt sätt hade de ordnat med dräkterna, klippor, vatten, färger, ljus- och så såklart fantastisk sång, dans och skådespeleri. Om ni inte tycker det spoilar överraskningen, se gärna klippet nedan, som förhoppningsvis med rättvisa kan ge er en liten inblick i vad jag pratar om.
 
 

Ja, ni kan nog gissa min rekommendation kring denna musikal- SE DEN! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, jäklar vad bra den var! :)

2017-03-22 @ 13:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0