Vardagslyx

Idag har vi lärt ut ergonomi till första terminens sjuksköterskestudenter. Vi kände oss oerhört proffisga med "KTC Instruktör"-tröjor och allt haha.

Sedan blev det en powernap för min del eftersom jag ofunktionellt nog fortfarande är som allra tröttast på eftermiddagen... Det passar ju inte riktigt samhällsupplägget att vara som effektivast innan 11 och efter 20 hehe.
Jag släpade mig i alla fall iväg till Kaserntorget för att köra Kristins funktionella träning på 30 min och sedan faktiskt även joina henne på 30 min Fys. Sen hade det dock definitivt inte gått mer! 
Istället var det speeddusch som gällde eftersom jag 20 min senare skulle träffa Aron för att se Benkes Nötknäpparen. Åh Benke- alltid så grym! Denna versionen av Nötknäpparen blandande upp den klassiska balettsagan med modernt, hiphop, flera andra dansstilar och massor med humor. Två timmar upp!

En såhär kulturell vecka vetetusan om jag någonsin tidigare haft, ens under min tid som dansare. Wicked i fredags, Lion King i söndags och så Nötknäpparen idag! Oerhört bra för sinnet, men inte fullt så bra för plånboken så får nog chilla lite på den fronten det närmsta taget haha.

För att snacka ikapp lite tog vi efteråt en sen tripp till Espresso House och då kände jag verkligen av att kvällsmat inte hade hunnits med på de få minuterna mellan gym och dansföreställning, så det fick bli en foccacia till min chailatte. Kaffe går absolut inte att dricka så sent på kvällen, eftersom jag redan har problem med att somna i tid! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0