Blandat från förra veckan

Inledde med lång jobbmåndag.

Och mer fruktsnacks blev det denna måndag. Efter jobb till 18.15, lite käk och första avsnittet av Game of Thrones säsong 7 (yep, fortfarande hypad) så tänkte jag vid 20.45 avsluta kvällen med en skön promenad. 

MEN mamma som gått och blivit helt besatt av Big Little Lies kom då med förslaget att "om du springer så är du väl tillbaka snabbare och så kan vi titta?!". Hahaha. Det var gulligt att se henne så besatt av en tv-serie efter bara några dagar, så jag gick med på hennes förslag, mot att hon ordnade ananas åt mig medans jag duschade.

Och besattheten fortsatte- för mamma, som brukar somna en kvart in i filmer, sa efter näst sista avsnittet att "klockan är ju bara kvart i elva, det är ju inte så illa- vi ser sista också!". 

Kan klart rekommendera denna serie (och troligen även boken den grundats på). Mycket intressant och beroendeframkallande. 

Och så innehöll den några mysterium, och jag ser ju det som rolig liten sport att gissa rätt på såna grejer.

Efter den väldigt långa måndagen blev det en lite mer chill tisdag, följt av den riktigt härliga onsdag som avslutades med Upzone.

Torsdagen blev sedan också väldigt intensiv. Långdag på jobbet, ett hittills hemligt litet ärende och sedan härligt sommarhäng hos Pelle med kubb och jacuzzi.

Lördagen avslutades med Fish & Chips på Netas med mammas del av släkten.

Söndagen återkommer vi till senare (utflyktsdags), men jag avslutade i alla fall helgen med detta, haha.

Åt typ inte vanliga pannkakor på flera år (bananpannkakor är så smidig), men sedan ett par månader har jag verkligen gått in för den hederliga klassiska versionen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0