Blandat från veckan

Hade inte sprungit sedan oktober så tänkte att det var mest hållbart att börja smått, så 3 rundor á 3 km har det blivit denna veckan, och det har faktiskt känts väldigt skönt!

Jag och mamma lyssnade lite på Emmie Christensson på Allsång på Vallarna i måndags- i ösregn. 

Yes, jag hade regnkläder.

En härlig liten throwback till förra årets OS och allas (inklusive vår) fascination av amerikanska gymnastiktruppen, framför allt Simone Biles! Heja heja! 

Jag blev i torsdags spontant uppmanad att stanna kvar efter jobbet och testa ett pilatespass. Det var tydligen för den tuffaste instruktören, så benen krampade/skakade hela andra halvan av passet, men det var väldigt kul och intressant! Vill lära mig massor om pilates reformers, som maskinerna kallad. Tog bara en snabb liten bild in mellan två planscher på dörren, men vi har två pilatesstudios  med såna här maskiner och andra varanter. Man kan göra allt från lindrigaste rehab till mördarpass!! 

Jag kom skämtsamt på namnet tortyrkammaren första dagen pga maskinernas utseende (vilket andra också kommit på), och jag kommer nog fortsätta kalla den för tortyrkammaren bara för det är kul- men som sagt är det jätteintressant!

Jag har också slutföljt min rewatch av hela Game of Thrones. Började i typ februari och blev färdig nu en vecka innan säsongsstart- perfekt! Har också lyssnat om alla avsnitt på podden, som den tvättäkta nörd jag gått och blivit, haha.

Men alltså, sista två avsnitten (Battle of the Bastards och Winds of Winter) är sån m-a-g-i! 
Kommande två månader kommer jag vara så besatt av den nya säsongen haha! 

Those who know, you know...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0