Första jobbveckan

Den stora anledningen till att det varit tyst här (igen...) har varit att det varit första jobbveckan för mig på mitt nya fysioterapeutjobb- Strandhälsan!

Det har såklart varit såååå mycket intryck dagarna långa, så man har varit helt slut efteråt, men det har varit väldigt kul och alla kollegor har varit hur välkomnande och trevliga som helst! 

Måndagen var det introdag. Vi tre newbies hade en introdag 1,5 vecka tidigare och ett par patienter redan då, men nu blev det en heldag med info, vara med på pass och avslutningsvis varsin massage. Yes, massage. Hallelujah! 
Dagen efter började allvaret, för min del. Emma och Josefin hade jobbat den 1,5 vecka jag var ledig, så de hade redan börjat komma in i gamet lite grann.
Tisdag, onsdag och torsdag var fullbokade med patienter, vilket var lite skrämmande, men även taggande och mest kul. Nu gör man det på riktigt liksom! 

Haha min hjärna efter torsdag eftermiddag asså... Skönt ändå att få börja med en lite kortare vecka. 

Nu har man börjat komma in i det lite, och framför allt har man fått en hel del patienter som ska in på återbesök, så man inte behöver träffa nya patienter dagarna i ända- för visst är det kul, men det är ju mycket mer utmanande.

Jag har bläddrat en del i mina böcker, såklart, och framför allt älskat motions- och idrottsskadeboken, där jag stötte på denna bild.

Folk har ju haft rätt svårt att förstå vad som egentligen hände när min armbåge gick ur led, och denna bild visar det riktigt bra, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0