Barnpraktik vecka 4

Några snabba från praktikvecka 4 av 5.

Jag njuter av varje dag jag får på Barnsjukhuset och är så tacksam över att jag lyckades få denna platsen! Har fått en hel del väldigt speciella fall och diagnoser, mixat med mer vanligt förekommande problem. "Kollegorna" är jättetrevliga och det känns konstigt att det bara är en vecka kvar!


Därför tar det också emot extra mycket att jag idag legat hemma i sjukstuga... Märkte under lördagskvällen hur förkylningen smygande ökande och söndagen blev mest nysningar och ett hängigt huvud. Idag var det lite svårt att avgöra hur jag skulle göra och jag var uppe i tid och åt frukost för att känna efter, men när det är gränsfall så känns Barnsjukhuset inte som rätt ställe att pusha sig igenom dagen med några alvedon och halstabletter. Med riskerna där kändes det bäst att ta det säkra före det osäkra, även om jag inte var "sjuk sjuk" som i knockad i sängläge hela dagen. Hoppas jag kan kurera mig snabbt dock så jag inte missar så många av mina sista dyrbara praktikdagar!


Kommentarer
Postat av: mormor

Krya på Dej! Kram.

2017-03-07 @ 17:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0