DM Södra 2018

Vi kände oss grymt förberedda och taggade inför tävling, när jag mindre än ett dygn före tävlingsstart får meddelandet att en av mina tjejer ligger hemma i hög feber... Helt otroligt! 
Så det blev ett dygn med väldigt höga ångestnivåer, mängder med sms och uppfinnande av plan a, b, c, d...
Först när vi kom till Borås på lördagen så fick vi helt klartecken att Agnes vaknat, var något bättre och skulle komma till tävlingen- phew. Vilken krigare för laget! 

Vi hade en jättehärlig dag och tjejerna var superduktiga, men där fanns tyvärr en tydlig tabbe och vår klass är så oerhört tajt att vi tänkte att vår högsta förhoppning fick bli mot ett brons.

Därför var vi oerhört lyckliga när vi kallades ner på mattan i topp 3, och att komma 2a strax efter vår egen förenings systerlag Kittycats kändes som bästa möjliga utväg. Kittycats hade gjort sitt livs prestation och kändes väldigt välförtjänta sitt guld.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
Vilken fantastisk dag för hela GCO! 
Och jag kan lova att hels föreningen jobbat galet hårt, trots flera motgångar med sista-minuten skador/sjukdomar. Detta kändes välförtjänt, och allra bäst är den kärleken som inte begränsas till de egna lagen, utan verkligen gäller genom hela föreningen! 
(null)
Trött, glad och lite lättad- detta kändes väldigt bra!

MEN, sen visade det sig faktiskt när man granskade protokollen noggrant att vi hade tagit GULD! 
Det var oerhört tajt och i det hade domarna tyvärr misstolkat resultatet.
Enkelt förklarat så hade Kitty ett något lättare program, som de satte helt klockrent, och vi hade ett ganska maxat program för vår level, så vi fick höga poäng trots tabben. Sen blir man lätt hemmablind- för förutom den där tabben (som slutligen inte syntes jättemycket) så var även mina tjejer klockrena.

De överraskades av våra fantastiska lagmammor med en lagaktivitet som jag tyvärr inte kunde vara med på pga sent jobb, men jag fick i alla fall meddela de glada nyheterna över FaceTime.
(null)
(null)
Hur gulligt?! 

Så nu ska mina tjejer också få guldmedaljer och så blickar vi vidare mot nya äventyr genom att gå upp till level 2 inför sista tävlingen! 
Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig att vi skulle lyckas kamma hem guldet i minior level 1 både på November Cup och DM- men wow vilken glädje och känsla att få maximal utdelning efter vårt slit tillsammans!
(null)

Kika gärna på tjejernas prestation på YouTube!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0