Inför 2018

Visst är det typiskt mig att skjuta upp detta till sista dagen i första månaden på det nya året? Hehe.

Men det är ju alltid de "stora" inläggen som tenderas att skjutas upp, för man vill att de ska bli ordentliga.


Inför 2017 fanns inga direkta löften, utan mer lösa direktiv att ta vara på sista terminen på universitetet och ge mig an vad som skulle komma sedan.

Såklart fanns det även lite småhemliga förhoppningar: att det både skulle kännas bra och gå bra med cheerleadingen, att press och hjärnspöken skulle ligga på låg nivå, spendera rolig tid med vänner och familj, få ett bra jobb, ett bra boende och så slutligen den där ständiga men lilla förhoppningen sedan några år om att hitta en kärlek.


Och överlag så gick det ju väldigt bra, så varför ändra ett fungerande koncept och snöa in sig på löften som ändå är svåra att hålla? 


Detta år är - i alla fall på förhand - oerhört mer förutsägbart. Jobb, boende, kärlek och fritidsaktiviteter är spikade just nu och för tillfället önskar jag inte att ändra saker där, utan snarare lite mindre saker som att trots viss förutsägbarthet ha en rolig och engagerade vardag. Någon eller ett par mindre resor hade varit riktigt kul och en del kompisar träffar jag tyvärr på tok för sällan.


Hälso- och träningsmässigt är jag ganska bekvämt nöjd. Det hade absolut kunnat vara bättre med mer utmanade träning och mindre socker, men det hade också kunnat vara oerhört mycket sämre. Träningsmässigt känns det lite slentrianmässigt nu och att jag tränar mina 3-5 pass per vecka ganska spontant och random, så det hade inte skadat att få upp ett ökat intresse för att kämpa och utvecklas på något plan.


Jag såg någonstans att man ska sätta upp mål eller fokus månadsvis istället för hela året, och jag gillar den idéen- som känns mer realistisk och uppnåelig. Så det kanske blir några planer att denna månaden ska jag fokusera extra på ditt eller datt.


Såklart också den superviktiga aspekten att jag själv, nära och kära får vara friska, hälsosamma och lyckliga. Den får man inte glömma bort! 

(null)


(null)




Kommentarer
Postat av: mormor

Önskar att Dina tankar inför 2018 kommer att bli sanna. Att alla nära och kära får ha hälsan är ju som alltid prio 1, eller hur? KRAMAR från oss.

2018-01-31 @ 22:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0