Studentkorridor- here I come



Äntligen kan jag slappna av efter allt bostadsletande!
Jag måste erkänna att jag undvek korridorserbjudanden i början, men har tänkt om. Visst hade jag hellre haft en etta med eget kök istället för att dela kök med andra, men med den hopplösa marknaden så får man gilla läget.
Dessutom har studentkorridor och framför allt Olofshöjd (i Johanneberg) sina fördelar.
- Läget! Förutom att vara väldigt centralt är det gångavstånd till Fysiken och tio min med buss till skolan. Helt ok! 
- Den sociala biten. Korridor bjuder på chansen till många nya bekantskaper, bra som dåliga. Många säger att för en student är korridor antingen det bästa eller sämsta sättet att bo på- det beror helt på vilket övrigt folk som bor där. Enda sättet att få reda på det är att testa.
- Jag får bibehålla min kötid på 18 månader.

Så jag kommer flytta upp till Göteborg. Till ett möblerat rum på 18,5 kvadrat, med egen toalett, dusch och badkar men delat kök.
I området (som är Göteborgs största studentbostadsområde) finns bland annat gym, bastu, biljardrum, volleybollplan och andra gemensamutrymmen.





Bilder från Sgs hemsida.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Hoppas att detta blir ett bra boende för Dej. Nära till allt som Du väntas behöva. Gott att detta nu är fixat.

2014-07-15 @ 22:50:42
Postat av: Ninni

Åh skönt :) hoppas de blir kul

Svar: Tack så mycket! :)
Hold your dreams

2014-07-15 @ 22:55:54
URL: http://ninnzan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0