Årets bästa helg i ord och bilder

Helgen var helt klart årets hittills bästa!
Allt ville bara gå vår väg och det var underbart.

Först hade vi fått fel tågtid men kom dit tidigt så vi hann med det i alla fall. Sen hade vi fel biljett också (dumma system) men konduktören var snäll och lät oss sitta kvar. Förmodligen för att det inte var någon mer hållplats innan Helsingborg, haha!
Efter bara lite strosande i några affärer blev vi trötta på att ha med väskorna så vi gick till Hotel Marina Plaza, där vi skulle bo, för attt lämna väskorna. Incheckningen var egentligen 3 timmar senare men ett rum var redan färdigt och det var ett av de få med dubbelsäng- ägeeeer!

Mysigt och fint med trevlig personal. Rekomenderas starkt!




Lättare "lunch" på Espresso House för att ha aptiten på topp inför kvällen


Sedan strosade vi runt ännu mer i staden. Shoppade, tog det lugnt och njöt. Helsingborg är en riktigt fin stad!

Helgens inköp:
toppar från Gina Tricot: den ena är supersöt och den andra är mer häftig och framhäver formerna
leggins från H&M: jag hade verkligen inte ett ena helt par kvar
två par fingervantar från Gina Tricot: behövdes! Usch så kallt det blivit



Det var fotbollsmatch och det märktes! Fullt med galna fans och massa poliser





Sedan när vi kom tillbaka till hotellet och in på vårt rum stod det en vas med 10 röda rosor på bordet. Först fattade jag nada och tänkte "vad tusan...?" men sedan gick det upp för mig. Har jag inte den gulligaste pojkvännen som finns?!
Han hade sagt till mig att han skulle upp på rummet och fixa något åt sin mamma (dålig på bortförklaringar) men egentligen var han i receptionen och fixade med personalen så blommorna skulle vara där när vi kom tillbaka. Ååååååååh jag blir så glad! Det är så sjukt gulligt gjort!


På kvällen gick vi och åt på ett mysigt asiatiskt ställe vid hamnen som heter AsiaKock. Det var tur att vi bokat bord för det var poppis! Och inte konstigt det. För 149 spänn fick vi kycklingsoppa och räkchips som förrätt, buffé till huvudrätt och sedan glass med frukter som efterrätt. Det coola var att man valde sin mat från råvaror och sedan tilllagade de den framför ögonen på oss.

Vad tycker ni om tröjan Julle köpte? I love it!

Mätta som få gick vi tillbaka till hotellet. Vi hade tänkt ta en promenad men det var kyligt. Istället blev det film och mys. En perfekt avslutning på en perfekt dag!


Hotellfrukost satt inte fel! Försökte pressa min egen juice men jag förstod inte hur man gjorde, hehe.

Påväg hem fick vi fel biljett, IGEN! Och då hade vi ändå sagt att vi ville ha biljetten till just det tåget. Hatar biljettsystemet! Konduktören sa att vi måste kliva av i Halmstad, och nästa tåg därifrån skulle gå två timmar senare. Surt! Men han visade sig vara snäll för han kom tillbaka och sa att det var synd om vi fick vänta så länga så vi fick åka med till Falkenberg i alla fall. Vi har verkligen haft turen på vår sida!


JAG ÄLSKAR DIG! <3

PUSS

Kommentarer
Postat av: din kära syster!

fina bilder och bra text, ni verkade ha en perfekt 1 års firande!

2010-10-03 @ 20:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0