It became a long one

Hade inget att göra så jag kollade upp den nya gymnasiereformen. Min syster tillhör den första kullen som ska läsa de nya inriktningarna så det är lite intressant.
Listan över de nya programmen och inriktningarna finns här:
http://www.falkenbergsgymnasieskola.se/Frivillig-skolform/Falkenbergs-gymnasieskola/Var-skola/Gymnasiereform-Gy2011.html

Det var nog tur att dessa val inte fanns när jag skulle välja, för det hade varit ett svårt val. Men vem försöker jag lura? Alla som känner mig vet vilket svårt val det var för mig för två år sedan!
Samhäll, Natur, Friskvård, IB och Estet är linjer som jag någon gång trodde jag slutligen hade bestämt mig för.
Till slut blev det ju Natur- mycket på grund av lärarnas tjat. Det gick på tok för långt och det var jättejobbigt! Om ni hamnar i samma situation: Säg ifrån rejält! Det är inte deras val, inte deras liv!
Jag går estet dans nu och kunde inte vara mer nöjd.
Men hade jag haft chansen att välja bland de nya hade jag även varit intresserad av Ekonomiska programet inriktning Juridik, Naturvetenskapsprogramet inriktning naturvetenskap och samhälle eller Samhällsvetenskapsprogramet inriktning beteendevetenskap.


Drottningen av beslutsångest

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0