Some serious and some fun

Tåget som jag så tvunget behövde hinna med var till Halmstad (big surprise....).
Det var kick-off på NollTreFem för Memento Mori.
För er som inte minns eller kanske är ganska nya här på bloggen (välkomna i så fall) så är Memento Mori en ungdomsmusikal med temat skräck som jag ska dansa i under hösten.
 
Angående mitt enga musikalprojekt, där jag skulle koreograferat/dansat/skådespelat/sjungit, så hände lite saker bland annat i ledningen som gjorde att magkänslan fick mig och några till att hoppa av.
Jättesynd, för jag såg verkligen fram emot det, men magkänslan fick ta överhand och i efterhand känns det som jag verkligen gjorde rätt beslut.
Men nu ska jag inte skriva mer om det här.
Jag är istället super-duper-taggad inför den överfullspäckade höst som väntar!
 
På kick-offen träffade vi en Finn Björnulfsson (han är en slagverkare har bland annat spelat med Håkan Hellström och Timbuktu) som berättade en del om Brasilen och dess samba.
Vi fick testa olika "trummor" som används i samba och efter lite övning fick vi 40 faktiskt till  något rätt coolt- jättekul var det!
Sen avslutade Finn med ett sjukt häftigt nummer där han trummade på kroppen på olika sätt som insturment!
Härligt snubbe kan jag säga!
 

Ett superbusy år kräver en kalender, så jag köpte en vanlig på bokhandeln som jag sedan piffade till i äkta Rebecca-stuk.

 

PUSS

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0