År 2012

Dans

Det har blivit mer scentid än någonsin förr, vilket också innebär mer reptid.
Förutom dansen i skolan, de tre kvällskurserna jag går och tre barndansgrupperna så har det varit vår slutprodukton (♥), UKM lokala och regionala, dansens dag i Falkenberg och Halmstad, Folkuniverstetsuppvisningar, BWP, Simsoak Summercamp, BOUNCE Summercamp, Skapa Dans Koreografitävling, Thriller, Memento Mori och en massa workshops- yikes!!!
Haha fasen vad galet ändå!
Men något helt otroligt kul! Utan tvekan det bästa dansåret so far!
Det är svårt att utse vad som har varit roligast, så det får nog bli oavgjort mellan slutproduktionen, Bounce och Memento Mori.
 
 
Skola, student och beslutsångest
 
Den sista terminen av gymnasiet var m-a-g-i-s-k!
Jag pluggade stenhårt och kunde gå ut med toppbetyg som kan ta mig in på i princip vilket utbildning som helst.
Slutproduktionen, studentfesterna, balen, sista veckan och studenten- oförglömliga!!
Man vill bara uppleva det om och om igen!
Vår klass, som inte haft den bästa sammanhållningen tidigare, hittade verkligen varandra denna sista tiden och kunde ha riktigt kul ihop.
Vad som skulle hända efter skolan var en fråga som gnagde väldigt mycket under våren. Jag sökte och kom in på sjukgymnast i Göteborg men tackade nej.
 
 
Kärlek, kompisar och känslor
 
2012 har varit en känslomässig bergochdalbana.
I februari tog det slut med Julle efter nästa 2,5 år tillsammans och det var en väldigt jobbig period därefter.
Jag fick känna på att få mitt hjärta krossat, men också hur man tar sig ut starkare på andra sidan.
 
Framför allt lär man sig vilka vänner som är lite extra guld värda.
Vänskapskresten har växt och framför allt så har jag kommit mycket närmare flera stycken som jag lärde känna under 2011. Men tyvärr har jag också nästan tappat kontakten med vissa andra.
Massor av kärlek till mina underbara vänner som ställer upp i vått och torrt ♥
 
Övrigt
 
Direkt efter studenten började jag jobba heltid för CDON Group (då var det B-Linc) på Nelly.com's lager och nu har jag blivit fastanställd. Pengarna rullar stadigt in och jag har helt underbara arbetskollegor som gör dagarna mycket roligare.
 
I september var jag, Veronika och Johanna i Köpenhamn och såg Lady Gaga och få ord kan beskriva hur grymt det var!!
 
I september gjorde jag också min första tatuering, som jag hade klurat riktigt länge på och är supernöjd med!
 
I november drog familjen till London för att fira pappa och hade några händelserika och riktiga roliga dagar i denna underbara stad.
 
Sen har det festats en hel del, både på hemmafester och på krogen.
Det har varit myskvällar med vännerna och det har skrattats till tårarna rann.
Jag har umgåtts mer än förr med min syster och kommit mycket närmare henne.
 
 
 
Trots vissa nedgångar har 2012 varit det bästa året hittills i mitt 19-åriga liv!!!!!!!
Nu ser jag fram mot allt vad 2013 har att erbjuda!!

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Ja, 2012 var ett händelserikt år på många sätt.

2013-01-02 @ 13:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0