Memento Mori <3

Idag efter stylingen på Drottning Blanka var det softmode deluxe som gällde nere i Ljungbergska.
Folk sov i sackosäckar, sov i sängen på scen och låg utsprida i sofforna bara snackade.
Taggade som tusan? Haha.
Men där har vi fördelen med att vara på plats flera timmar innan föreställningen.
 
Sista föreställningen gick åh-så-bra!
Den enda missen var att ett skynke lossnade så jag fick spendera de sista scenerna av akt ett ståendes på tå och med krampkänslor för att lyckas hålla uppe det, haha.
Resten var toppen!!!
Åh, när vi stod bakom scenen och skulle springa ut för att tacka så var det såna lyckohopp och kramar blandade med insikten om att det faktiskt var slut på riktigt. Där var tårarna nära för första gången.
Nere på scenen efteråt så blev det en hejdundrans kramkalas och sedan väntade lite gott att äta och umgås.
Vi dansare hade fixat presenter till Ida och Viccan som hade gjort ett åh-så-otroligt-grymt jobb som våra coacher, och att se Idas reaktion när hon fick spargrisen hon har gått och tjatat om var näst intill obetalbar.
Det var några fina tal och under Fridas så var tårana nära för andra gången.
Och nu, hemma och nedbäddad i sängen, nu är tårarna nära en tredje gång.
 
Lyckan efter detta projektet och denna kvällen är på topp!
Stunder som nu känner jag "Screw USA, Australien och sånt som jag avundas andra som är ute och hittar på- för jäklar vad jag har det bra och älskar det jag gör!!".
Känslan, adrenalinet och kärleken jag känner av att stå på scen är enormt häftig.
När det är något riktigt grymt man visar upp blir det ytterligare lite bättre.
Och har man gemenskapen i gruppen så når det upp ytterligare i topp.
Och i Memento Mori har jag fått alla tre!
Tanken på att jag egentligen inte hade tid att vara med och bara ett par dagar innan auditions bestämde mig för att söka ändå är skrämmande!
 
Jag har kanske aldrig förr varit med i ett projekt med sån grym gemenskap och jag är otroligt tacksam för allt detta  projektet har givit mig!
Massor av kärlek till allt Memento Mori-folk därute, framför allt till vår underbara dansensemble!
 
Nu kan jag ju äntligen lägga upp en massa outfitbilder, så jag kör på en bildbomb lite senare.
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Ros-Marie

Att du har trivts har vi verkligen förstått men nu ser vi fram emot att få se dig lite mer därhemma. : )

2012-12-10 @ 06:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0