Mother Monster sure delivered

Åh, ja hur ska man beskriva Lady Gagas konsert?
Det är knappt att jag finner ord så G-R-Y-M-T det var!
 
Vi kom fram i till Parken (FC Köpenhamns hemmaarena) vid halv fyra och ställde oss i kön till the Monster Pit (Golden circle), Det är platserna närmast scen, "inne" i den runda utbyggnaden som artisten går runt på då och då.
Vi stod alltså bara några meter från scenen och såg hur bra som helst- utan tvekan värt köandet!
 
Lady Starlight kändes smått som ett skämt, verkligen inget taggande där, men förbandet The Darkness rockade loss rätt bra.
Det enda negativa med själva konserten var att den började 45 minuter för sent, men när Lady Gaga väl kom på scen så var allt förlåtet.
 
Jag tror man måste ha sett henne för att riktigt förstå hur jäkla bra hon är live!
Jag åkte dit med väldigt höga förväntningar och de lyckades hon sopa banan med.
Upplägget, kostymerna, danserna, sången, närvaron, energin- ja allt var på topp!
Med sig hade hon 15 supergrymma dansare som gjorde helt awesome danser, och hon själv var med och dansade mycket- stor cred till henne!
Scenen bestod av ett gigantiskt slott som öppnades på olika sätt och 4 våningar flitigt.
Lady Gaga var supergullig mot publiken- snackade mycket med oss, var personlig, tog upp fans på scenen och lät en del komma backstage efteråt.
Och vilken jäkla vettig människa med bra syn på livet hon verkar vara!
 
Jag saknade Teeth, The Fame och Disco Heaven en del, men man kan inte få allt.
Bad Romance har det grymmaste shownumret och det som drog igång publiken allra mest (crazy!), och Hair på piano hade en magisk feeling över sig.
Ingen av hennes hitar gjorde en besviken och jag är så himla, himla nöjd att jag gick.
Hatten av för Lady Gaga och jag förstår verkligen varför hon kallas världens bästa live-artist.
Detta blir svårslaget kan jag lova!
 
Med all rök och alla lampr blev mina mobilbilder inte de bästa, det blir några internetbilder istället för att göra konserten mer rättvisa.
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Så roligt att alla förväntningar slog in. Förstår att detta var toppen, lika tyckte ju Eve.

2012-09-03 @ 22:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0