First day of School

Första dagen på universitetet höll på 9-16 och innehöll introduktion plus hela fyra föreläsningar! Yikes!

Jag skulle ju knappast kalla det en dans på rosor- i princip allt är nytt och rena rama grekiskan.
Okej, det där är ju bara ett ordspråk. Det vi pluggar in är på svenska, engelska och latin...
Men även om det känns som väldigt främmande och rörigt just nu är jag fortfarande taggad!
Framför allt för att lärarna verkar så himla bra och engagerade i ämnet!
Alla våra lärare hittills är fortfarande yrkesverksamma som sjukgymnaster på deltid.
Det tycker universitetet är viktigt- att vi undervisas av personer som är uppdaterade inom de senaste upptäckterna och teknikerna, istället för före detta sjukgymnaster som har ägnat de senaste tio åren endast i klassrummet.
Låter väldigt vettigt tycker vi!

På bilderna nedan ser ni min favoritbacke (försöker se det som vardagsmotion) och hur mitt köksbord såg ut för en halvtimme sedan.
Under föreläsningarna blir det mest klotter för att hänga med, så jag försöker göra ordentliga anteckningar hemma och samtidigt plugga in det.
I bakgrunden spelas min Relax-lista, som i princip bara består av sköna covers av Gavin Mikhail.

Som tur är så är det sällan dagarna kommer bestå av såhär många föreläsningar, utan redan imon kommer vi börja varva det teoretiska med praktiskt. Yay!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, den backen kommer att ge dig goa lårmuskler. :)

2013-08-27 @ 07:10:57
Postat av: Mari-Anne

Ja både motion och kondition kommer Du att få. Tisdagen blir vad jag förstår lite lugnare för Dej och klasskompisarna. Ha det så gött.

2013-08-27 @ 13:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0