Första dagen av mitt nya liv

Ni får ursäkta rubriken- ser en klassisk romantisk komedi nu och då kändes en sån rubrik passande.

Men visst stämmer den lite ändå.
Feels good!

Vi gick upp tidigt som stryk, dvs 7, för att ta upp de sista grejerna hit till Gbg och fixa i lägenheten.
Sen tog vi en snabbtur till ikea för lunch och sista minuten-shopping.
Drog också till Coop för att köpa grejer att fylla kyl och frys med.
Sånt som är kul att lägga pengar på!

Sen blev det riktigt bråttom, så något tårfyllt farväl hann vi inte med.
Mamma lever ändå i förnekelse och intalar sig själv att "jag endast är inackorderad här", haha.

På Sahlgrenska fick jag virra runt ett tag innan jag till slut hittade alla nollor och faddrar, hehe.
Vi är en stor klass på 47 pers, men jag skulle uppskatta det till att vi var runt 20 idag.
På schemat stod rundvandring, introduktion och tipsprommenad.
Passande för en första dag.
Dessutom gjorde vi våra vackra nolleband som vi framöver kommer ha på oss, och fick sånghäften.
Dessa veckorna lär ju bli något alldeles särskilt... Haha.

Det jag hunnit uppfatta om mina klasskamrater är positivt!
Snackade en hel del med ett par stycken och bytte några nummer.
Man kan ju inte förvänta sig för mycket av bara ett par timmar.
Ser lovande ut dock!
Vi är flest tjejer mellan 19-24, överhängande majoritet, haha.

Dagens bästa citat kom från en av våra faddrar:
"Det brukar alltid vara bra stämning och gemenskap på sjukgymnastprogrammet.
Men det kanske inte är så konstigt.
Typ dag 2-3 är det ju bara till att dra av kläderna och börja känna på varandras muskler"


Kommentarer
Postat av: Mamma

Japp, du är endast inackoderad, din adress är fortfarande Pelle Molins väg 10. :) Det kommer inte att dröja länge innan du hittar var du skall vara någonstans. :)

2013-08-20 @ 06:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0