Going darker

Phew, idag har man varit produktiv och åkt runt typ hela stan på ärenden!

Innan min färgtid hos Joanna passade vi på att ta en mysig lunch på Mixed Asias thaibuffe- yum.

Tanken när vi skulle färga mitt hår (som blekts något enormt sedan jag färgade det koppar för en månad sedan) var att även denna gången satsa på koppar, fast i något större mängd.
Dock vet man ju aldrig riktigt hur färgen kommer att ta sig, och jag fick mig en liten chock när det visade sig hur mörkt det hade blivit!
Men ju mer dagen går desto mer gillar jag det!
Sjukt ovant dock med tanke på att jag fram tills förra månaden var ultrablond!
Nu är det en blandning av brunt, rött och koppar men jag antar att det lär blekas något även denna gång.
Tummen upp i alla fall!

Som ni ser av det blå bandaget på min arm så har jag lämnat blod- vilket alltid känns lika bra!
Fundera du över varför du inte pallrar dig dit, eller klappa dig själv på axeln om du gör det.
Idag tog jag även steget att fylla i ett donationskort- dvs att om jag hemskt nog skulle råka ut för en olycka och inte går att rädda så slipper mina anhöriga avgöra om mina organ ska doneras eller ej.
Samma inställning där- varför inte?
Är jag ändå hjärndöd så hjälper jag gärna andra till att leva.
Men självklart hoppas jag för allt i världen och lite till att jag aldrig hamnar i den sitsen!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Tänk vad en spargris kan innehålla. Bra att Du fyllt i donationskort om något skulle hända så att andra slipper ta svåra beslut. När man fyllt i detta så är det ju det sista man tror skall hända. Usch, hemska tanke. Blodgivare är ju något som verkligen kan rädda någon, kan ju till och med vara en själv, eller hur.

2013-08-12 @ 22:19:49
Postat av: Mamma

Det var många goda gärningar på en dag. :)

2013-08-13 @ 07:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0