Provsittning

Glömde man boken hemma får man pilla på mobilen på bussen hem istället.
Kommer ta slut på månadens internet innan ens halva har gått...
Framförallt eftersom jag söker buss- och tunnelbanetider sisådär tio gånger per dag.

Vi var typ tio pers som körde en lätt förfest hos Tyra innan vi begav oss till Sahlgrenska och Hälsovetarbacken (vår del av universitetet).
I den stora matsalen hade nollningskommitén HäV0K dukat upp med långbord för att lära oss hur en sittning går till, med alla regler och lekar som hör till.
För en riktigt billig peng fick vi god mat, dryck och efterrätt, men höjdpunkten var ju utan tvekan alla gyckel (sånger, danser, sketcher och allmänt flams) som höll på hela tiden.
Diverse regler fanns att följa (tex om du vill ha mer dricka får du hålla den tomma burken/glaset på huvudet) och följde man inte dom så skickades man till skamvrån (som med dagens kändistema hette Rehab) och man bar tvungen att gyckla sig ut.
Det fanns en massa andra roliga saker, som en massa sånger, men skulle jag beskriva allt skulle det både bli ett oerhört långt inlägg och ni skulle troligen inte fatta hälften.

Så jag nöjer mig med att det var riktigt jäkla kul och att jag definitivt kommer gå på sittningar framöver!

Jag fick fixa mig megasnabbt, men alla tyckte i alla fall att det framgick tydligt vem jag var, så då har man lyckats.
Go Spice Girls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0