En av årets stora höjdarhelger

Vilken . Jäkla . Dag !

Uppgång vid halv åtta och en timme senare sitter jag i bilen mot Falkhallen, när jag får veta av Felicia att allt är minst en timme försenat pga ett missförstånd med ljud- och ljusteknikerna om när vi skulle börja.
Detta betyder såklart en himla massa kaos och stress på plats, eftersom barnen och föräldrarna hade fått ett specifikt repschema.

Men vi lärare kämpade på för att ta igen tid och försöka hålla humöret uppe på folket.
Dessutom skulle ju jag repa in alla mina nio nummer, så det blev otroligt intensivt och påfrestande.
Klockan ett fick vi vår första lediga stund och då åkte allt utom underkläderna av för en lunch ute på gräsmattan. Vem behöver stranden liksom?

Idag körde vi två föreställningar och det gick otroligt bra!
Om jag inte har nämnt det förr så är årets tema Soundtracks, så mina elever dansar till Eye of the tiger från Rocky, minstingarna till Ghostbusters och Nils Karlsson Pyssling och sen dansar jag i nummer från Pitch Perfect, Skyfall, Harry Potter, 8 Mile och You got served. Överfett- verkligen!

Idag hade jag inte särskilt många känningar i publiken, typ bara Viccans familj haha, men det är lika kul ändå!
Alla var otroligt duktig och jag är så stolt över mina elever!
Iår är jag ju både lärare, assistent och elev, så jag var med på bokstavligen talat varannat nummer, haha.
Otroligt svettigt (det var så varmt i Falkis pga vädret att till och med publiken svettades- tänk då vilka mängder det blev för oss!) och stressigt, men jag älskar den in-action-känslan!
Nu kör vi stenhårt imorgon också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0