Denna vecka: Fördjupning i ortopedi



Japp, jag tyckte inte det kändes superbra under denna lektionen direkt. Jag har dock inte ryggproblem och har alltid tränat stabiliserande också, så vi får hålla tummarna för att jag klarat mig undan alltför mycket diskdegeneration och slipper märka av det i framtiden.
Och egentligen, de flesta som idrottat mycket har väl någon kroppsdel som fått ta mer stryk? Bara olika kroppsstrukturer för olika idrotter.

Men det var en väldigt intressant föreläsning av en överläkare med rejäl meritlista angående hur barn och ungdomar kan ta skada av elitsatsning (eller förberedande) under tillväxttiden. Problemet är att det kommer så mycket spridda fakta från olika håll så det är inte konstigt att tränare inte vet vad som är bäst för ungdomarnas framtid.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0