Snack time

Mellanmål som hjälper till att hålla blodsockret på en jämn nivå under hela dagen är jätteviktigt.
Förr var jag inte så bra på att få i mig mellanmål men efter att ha blivit uppläxad av en läkare (pga mitt dåvarande träningsschema) så bättrade jag mig. Jag försöker att alltid ha något tillgängligt ifall det verkligen skulle krisa. Både i skåpet i skolan och på jobbet ligger en Celsius och proteinbar, och ska jag iväg slänger jag ofta ner ett äpple i väskan.

Är jag hemma gillar jag dock att variera med lite andra godsaker.
Till exempel dagens två underbara mellanmål/snacks- kvarg med torkad aprikos och senare en skål jordgubbar.
Passa verkligen på att äta färska svenska jordgubbar nu i sommar!


Mina egna små pluttisar är knappt större än smultron så det tar tid att plocka och rensa, men de är underbart goda och inte det minsta besprutade!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja, Era små jordgubbar vara supergoda. Tack för att vi fick smaka av dem. Lycka till med studentlägenhet som det verkar kunna bli.

2014-07-03 @ 13:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0