Fredag

Sovmorgon, grupparbete och en eftermiddag med redovisningar om hälsopromoverande metoder.
Min grupp redovisade det vetenskapliga underlaget för solterapi och skojade till det lite med gula tröjor och solglasögon- vilket uppskattades!
Vi har lyssnat på redovisningar om bland annat musikterapi, qigong, djur i vården och kan ännu en gång skatta oss lyckliga över att gå en så intressant utbildning! 
 
Efter skolan mötte jag upp Meia och satsade på lite tjejsnack på Donken i väntan på mitt tåg. 
Tiden bara sprang iväg, vilket gjorde jag att fick sätta fart ordentligt och fick käftsmällen att se tåget rulla när jag bara är några meter bort... 
Surt och riktigt klantigt, men vi fick skylla oss själva som satt och tjötade på! 
Tur att ett dåligt humör kan vända av något så enkelt som en go&glad tågkonduktör! 
Och lite choklad, hehe.
Någon som tycker att denna bild med choklad och ToppHälsa är motsägelsefull?
Vi hade en väldigt intressant föreläsning för någon vecka sedan om den stora hälsohets som råder!
Hur det tycks vara "allt eller inget" som gäller, hur föreläsaren hade fått frågan "men va- inte äter väl du som är sjukgymnast den frallan med vitt bröd?!" och hur ofta dietisterna får frågan "vad kan jag äta egentligen?" och svarar "Allt! Så länge det är i lagom mängd".
Ett av de viktigaste orden i vår utbildning är BALANS. Vi ska ju låta både kropp och sinne leva också.
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0