Favoriterna går att variera

Jag har mina solklara favoriter när det kommer till frukost/brunch/mellis-bananpannkakor, gröt och kvarg. Hade jag inte vetat tillräckligt om kost och näringslära hade jag med gällde kunnat leva på dessa. 
Gemensamt är att de har en grund som sedan går att variera otroligt mycket.
Och favoriten sedan så länge jag kan minnas sitter nog på tronen av variationsmöjligheter: smoothien!
 
2 medelstora glas:
- 125 gram (ett halvt paket) vardera av frusen mango och frusna hallon
- 1 dl ProViva50 Mango Apelsin
 
Jag hade kunnat göra en ren smoothie på endast bär, bytt juicesmak, haft i olika sorters yogurt, kvarg, glass osv.
Och så kan man ju ha i kokos, fröer, havregryn, allbran (en riktig hit tillsammans med hallon enligt mig) etc om man vill göra det matigare.
Enkelt och så otroligt gott!
 
PS, det stod till och med Smoothie på mina klassbyxor i 9an... Vadå högkonsument liksom?
 
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0