Kris och bearbetning

T.G.I.F! Eller?

Jag har ägnat mer eller mindre hela dagen åt min psykologiuppsats. Blöh!
Visst, intressant som attan, men min fredag?
Vi har egentligen fram till söndag 16.00 på oss, men eftersom det är uppvisningshelg med Folkuniversitetet fick det bli såhär.
 
Efter att ha läst en bok (Kris och utveckling av Johan Cullberg) och en studie på svenskar som överlevde tsunamin så har jag nu öppnat min själ och analyserat en egen kris- min hand ála sommaren 2010.
Det kändes konstigt att gå så djupt in på den, men jag tror det var väldigt nyttigt.
Kriserna vi genomlever är en del av vår utveckling och följer på ett eller annat sätt med oss livet ut, vare sig vi är medvetna om det eller ej.
 
 
PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra initiativ! Det har Du säkert nytta av <3

2014-05-10 @ 08:24:06
Postat av: Mari-Anne

Kan säkert vara nyttigt bearbeta egna jobbiga upplevelser. Hoppas Du blev lite hjälpt av det hela. Kram.

2014-05-10 @ 12:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0