Rehab som går väldigt mycket framåt!

Igår svävade jag som sagt på moln! 
Läkarbesöket på Mölndals sjukhus blev mitt sista och jag är nu helt i sjukgymnastens händer.
När gipset togs bort (3 veckor sedan) saknade jag 30 grader till full sträckning, förra onsdagen 15 grader och igår max 5 grader. Rehab lönar sig! 

En liten stund senare hade jag mitt första besök hos Charlie på SportRehab, som jag hade rekomenderats av en av mina lärare.
Det visade sig att han själv sysslat en del med gymnastik och hade hyfsad koll på vad cheerleading- vilket underlättar sååå mycket! Det är ju väldigt speciell och tuff belastning, som kan vara svår att förstå sig på.
Armbågen såg jättebra ut både gällande rörlighet och stabilitet, nästan "för bra för att vara bara 5 veckor efter en svår armbågsluxation". Därför ska jag vara försiktig och testa mig fram, men jag får testa i princip allt! Armhävningar och handstands ska bli mina nya favvoövningar och jag får ge mig an stunt och gymnastik bortsett från flickisar. 
Så positiva besked hade jag inte ens vågat hoppas på! 
Jag var beredd på att få utökat rehabprogramm och verkligen få böna och be om att få vara med i alla fall lite grann när amerikanska Tony Castro kommer nästa helg och har skillscamp med oss. 

Detta är drömläge för mig, och jag litar faktiskt på att jag har tillräckliga kunskaper till att känna mig fram och inte bara ösa på och riskera att dra upp skadan på nytt.
OH HAPPY DAY! 


Skulle jag göra något dumt så armbågen går ur led igen kommer jag troligen behöva operation, lång rehab och garanterat missa VM. Så jag har hyfsad motivation att verkligen sköta mig den här gången och inte kötta på som tidigare.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0