Förberedelsehelg

Fredag till söndag har spenderats hemma. En del sista ärenden att fixa och många hejdån att säga.

I fredags var jag supereffektiv- tog ny stelkrampsspruta, lämnade fullmakter på banken, Apoteket och Posten, hämtade ut gamla vaccinationsbevis och tog en lunch med Pelle på Royal Thai. 
På eftermiddagen slog plötsligt någon vaccinationsreaktion igång och jag mådde superdåligt, men som tur var gick det över och jag kunde ha min avskedsfest som planerat! Mer om den imorgon.

På lördagen hade jag äntligen en chans att andas ut och då var kropp och huvud helt utslagna. Det blev ströpackande, tv-tittande med mamma och en del sovande haha.
Efter en supersvensk kvällsmat kollade hela familjen på Baksmällan 3 (inte lika bra som de första två) och sen slocknade jag tidigt igen. Ingen jätteparty sista lördag i Sverige men uppenbarligen vad jag behövde.
Som sagt, supersvenskt.
Min "lilla" packlista. Jag är ändå väldigt nöjd över att den är så strukturerad- det behövs när man ska få med sig så mycket! 
Gul = framplockat
Orange = handbagage
Rosa = resväska nr 1 
Blå = resväska nr 2

Efter lite sovmorgon gick jag upp och hittade en gråtandes mamma i köket. Usch, det hugger i hjärtat att detta är så jobbigt för henne... För mig är det splittrat- det är jättejobbigt att säga hejdå till alla jag älskar, samtidigt som jag är så galet taggad. Och avskeden känns inte riktiga- snarare som om jag ska iväg på semester i två veckor eller något. Det går liksom inte in att jag kanske inte träffar mina närstående på nästan ett helt år...
I alla fall så gick packandet och städandet väldigt bra. Jag kunde till och med slänga in en paus för att se de två senaste Pretty Little Liars (omg, A är äntligen avslöjad!) och lite Solsidan med mami.
Jag trodde att jag var färdig med allting redan klockan fem och skulle bara väga resväskorna. Problemet var att den ena vägde tre kilo för mycket och den andra hade hela sex kilos övervikt... Nio kilo är tufft att sålla bort ur sin packning!
Efter mycket om och men så är jag nere på 2,5 kilos övervikt och vi får se om jag plockar bort något mer imorgon- annars får jag tåla 100 kr per extrakilo.
Jag har också varit en sväng hos Alice och en tur hos Veronika (som har fått en kattunge!). Och pratat i telefon/smsat med en hel del personer.
Som sagt, avskeden känns inte riktiga ännu...

Pulled pork-pizza från Hansas Bodega med familjen. Så himla gott!
Sasha! 

PS. Jag tror jag flyttar till Los Angeles imorgon... Hur sjukt?!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Ja, avsked är alltid jobbiga. Kommer ihåg när R-M skulle åka till England några veckor och vi skjutsade henne till Hst. Då satt hon och grät och vi undrade om hon inte ville åka men visst ville hon det men det kändes jobbigt att lämna oss. Sånt är livet och det är väl helt okej att man känner så. Livet är inte alltid så lätt. Kramar.

2015-08-17 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0