All I do is study, cheer, study & cheer...

Extra credit, eller extrapoäng, är ett vanligt sätt här att kunna öka sina chanser till bra betyg. Ofta är det mindre, frivilliga uppgifter som i slutändan kan avgöra de där sista poängen om man ligger på gränsen mellan två betyg. Jag har gjort alla uppgifter som erbjudits. Varför chansa liksom? 
Kurs nummer ett är helt klar! 
Även kurs nummer två! 

Vissa resultat glädjer mer än andra. Som stora uppsatser om amerikanska lagförslag, haha.
Så hur får man 155 av 150 poäng, eller 103,33% rätt?
Här i USA vill de typ att man ska få bra studieresultat, vilket helt klart kan underlättas av två faktorer. 
(Obs, detta händer inte alltid, men en hel del) 
1. Läraren kan välja att stryka frågor som ingen hade rätt på.
2. "Kurva" provet är att se hur många poäng från full pott personen med flest rätt är, och sedan lägga till det antalet poäng till alla. 
I mitt fall hade jag faktiskt lyckas pricka in alla rätt från början, så för att kurva fick läraren ta personen med näst flest rätt. Denna person hade 5 poäng fel och eftersom även jag fick dessa 5 extra poäng hamnade jag på 155 poäng av 100.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att sånt skulle ske i Sverige...

Och så har det varit cheer 6 av de senaste 8 dagarna.



Cheersminkningen går på ren rutin nu. Jag har till och med blivit duktig på att fixa lösögonfransarna! 

• Träningarna med stunt och gympa går framåt, men vi började säsongen förhållandevist sent så vi får jobba på!
Jag och La'Dena åkte till Matrix gymnastikkomplex i lördags på "Open Gym", som innebär fri träning, och kostar 8 dollar per gång.
• I fredags "jobbade" jag, Chrissy, Taylor, Lei, Jayme och JP på ett utomhusevent. Efter ett par timmar utomhus i 11 grader i våra korta dräkter tog det timmar under täcket innan jag hade fått upp normal temperatur igen, Brr! 
• Killarna förlorade tyvärr ganska stort mot Pepperdine i lördags.
• Bilder från gårdagens fotografering kommer! Vi hade tur med strålande sol och 25 grader- sommarvärmen är tillbaka! 
Ikväll var det oliiiiidligt spännande när tjejerna mötte San Diego State. Vi ledde med ynka 20 sekunder kvar men det lyckades vända och sluta med förlust.
Tyckte så oerhört synd om våra baskettjejer, som kämpar och kämpar men än så länge inte riktigt haft försäsongen på sin sida.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att Ni kan få skriva om deras förbaskade vapenlagar eller rättare sagt avsaknaden av dom! Är övertygad om att du hade lyckats få till det där med! 💖👍

Svar: Det hade varit enkelt för mig- då hade jag kunnat plocka fram min slutuppsats i engelska C 😉💗
Hold your dreams

2015-12-08 @ 12:14:52
Postat av: Anonym

Du är grymt duktig och ambitiös! Kram Cicci

Svar: Tusen tack goa du!! Kram
Hold your dreams

2015-12-08 @ 23:02:40
Postat av: Mari-Anne

Duktig och ambitiös, sån är Du. Slarvar inte med något. Kram.

Svar: Tack så mycket! Kram
Hold your dreams

2015-12-09 @ 21:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0