Första december


Hur sjukt är det inte att det är december?!
Kanske främst för att det är 25 grader och torka här, hehe.
Min roommate sa igår att hon får panik över att år 2015 snart är slut för hon känner att hon inte gjort någonting. Jag var nästan på väg att instämma, innan det slog mig att 2015 har varit ett väldigt händelserikt och positivt år! Men mer om det inför nyår. En skön känsla att ha dock! 

December innebär julkalender hemma i Svealand. Enligt vad jag läst på sociala medier ska den inte börjat så bra, så jag vet inte om jag ska ge mig an den eller ej... Några åsikter? 
December här på ett amerikanskt universitet innebär Finals! Slutprov i samtliga fyra kurser, under samma vecka- yay...
Hederliga stora slutprov i en tentasal är klassikern, men beroende på vilken typ av kurs du läser så har lärarna börjat gå emot det konceptet och jag har faktiskt bara en klassisk final exam måndag den 14e. I övriga kurser har jag en muntlig presentation om Ebola imorgon, ett par extra credit (extrapoäng) uppgifter denna veckan, ett fotoprojekt till måndag, en annan muntlig presentation till nästa tisdag och slutligen en uppsats till veckan därpå. Phew...
De muntliga redovisningarna är resultat av grupparbete och tyvärr, men jag gillar verkligen inte grupparbete... Folk dyker inte upp, gör inte sin andel eller ska totalt bossa och bestämma allt. Och så är mitt slutbetyg beroende av andra? Nej, det ogillas! 
Fotoläraren avslutade ett mail med denna.
Bibblan öppen 24/7 under Finals week- här snackar vi seriöst.

Denna veckans "lilla" to-do-list.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0