År 2014

Vad var det bästa med år 2014?

Cheerleadingen. 
Det är svårt att beskriva med ord: passionen för en sport man tänker på varje dag, endorfinkänslan i hela kroppen av att man älskar det man gör även efter de tuffaste träningarna, känslan när man väl är på tävlingsmattan och ger allt man har. Och som plus har jag ett underbart lag och hela föreningen GCO är som en andra familj. Även om jag verkligen älskat mina tidigare sporter så har denna biten saknats. Den är guld värd.

 
Vad var det sämsta med år 2014?
 
Att flera av mina nära och kära hade ett tufft år med mycket kämpande.
Även jag kämpande en del. En hel del med press och dylikt, men kanske främst mot armbågsskadan som hotade mitt deltagande i kommande vårens tävlingar, inklusive VM.
 
 
Beskriv året med tre ord:
 
Rutin, fullspäckat och minnesvärt 
 
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
 
Demi Lovatos Warrior och Colbie Caillats Try
 
 
Vilka har du umgåtts mest med?
 
Emma H, Linda, Josefine och Sandra i min klass. Joanna, Emma D och Veronika under sommaren.
 
 
Vad var din största tabbe?
 
Började årets supertaggad inför tävlingssäsongen, så jag gick ut stenhårt och åkte på överansträngningsskador som följd. Otroligt onödigt och frustrerande.
 
 
Vilka ser du som de stora händelserna under året?
 
Cheerleadintävlingarna, systers student, sommarhelgen i Bohuslän, Cheer Summer Camp, armbågsskadan, min flytt till Göteborg samt att Evelina flyttade först till Norge och nu till Branäs.
 
 
Har du blivit bättre på något?
 
Jag har lärt känna mig själv bättre och bildat säkrare åsikter i vissa frågor.
 
 
Lärde du känna några nya människor?
 
Så oerhört många! En himla massa folk genom studentlivet och så fick vi in nytt folk i laget vid säsongsbytet i somras. 
Dessutom lärde vi i klassen känna varandra mer "på riktigt" och blev mycket tajtare.
 
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
 
Jag har praktiserat på ett sjukhus, hoppat från en hög klippa (ner i vattnet såklart), tävlade i cheerleading.
 
 
Vem saknade du?
 
Mina bästa vänner sedan länge som nu bor utspridda i olika städer. Joanna i Karlstad, Emma i Stockholm, Johanna i Halmstad, Ulle i Köpenhamn och alla som är kvar i Falkenberg men jag träffar på tok för lite. Plus min syster som senaste veckorna är många mil bort.
 
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
 
Rest! Det blev inget resande alls tyvärr.
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 
Första att inte övertänka saker för mycket. Vara snällare mot mig själv och mer låta det gå som det går. Försöka att inte vara exakt lika fullbokad.
 
 
Planer inför 2015?
 
Ge järnet i skolan, njuta av sista terminen med klassen, satsa som tusan på cheerleadingen, njuta av sommaren i Falkenberg och sedan i höst byter jag Göteborg mot Los Angeles och Sahlgrenska Akademin mot California State University Northridge! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Stora planer för 2015. Lycka till med allt.

2015-01-02 @ 10:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0