Hemmaplan

I söndags efter Liseberg tog jag min stora resväska, min cykel, mig själv och åkte till Falkenberg för en sommar i den lilla staden vid havet.
Jag kan upplysa er om att det kostade mig 80 kr extra att få med mig cykeln på tåget... 
Skönt att jobb ger mer cash än plugg, haha.

Det känns lite konstigt att vara tillbaka i Falkenberg för hela 10 veckor.
Jullovet varade endast 1,5 vecka och sedan dess är den längsta tiden jag varit hemma 4 dagar över påsk.
Det känns både skönt och lite konstigt att flytta hem. Byta studentrum och plugg mot att bo hemma med familjen och jobba. Och så blir det ju ett "byte" av vilka vänner som finns närmast till hands att umgås med- vilket är både roligt och tråkigt. Jag kommer sakna vissa väldigt mycket samtidigt som jag äntligen har tid att umgås med mina vänner här nere ordentligt! 

8 veckors heltidsjobb måndag till fredag klockan sju till fyra innebär att väckarklockan ringer tidigare och att min bekväma buss byts mot dagliga cykelturer. Jobbet innebär väldigt många steg per arbetsdag (dessvärre inte i ordentliga träningsskor) och i samma byggnad finns Friskisk&Svettis, som jag ska försöka släpa mig förbi efter jobbet då och då.

Jag har en lång lista över administrativa saker som behöver fixas inför min USA-flytt, parallellt med en lista över en massa kul saker jag ska försöka hinna med i sommar.
Alltså verkar det bli en ganska fullspäckad sommar schemamässigt, och förhoppningsvis en riktigt underbar en.








PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Önskar Dej en jättehärlig sommar. Kram.

2015-06-10 @ 09:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0