Köpenhamn

I lördags tog jag och Lollo ett ganska tidigt tåg till Köpenhamn, så vi skulle vara framme hos Ulle strax före lunch.
Det tar tre timmar att åka och mitt emot oss fick vi flera sociala människor- vissa härliga och vissa mest jobbiga haha.

När vi kom fram tog Ulle oss till sitt favorithamburgarställe och sedan visade hon oss stadens höjdpunkter.
Vi gick tills fötterna värkte och hann se mycket under den soliga eftermiddagen. Det som stack ut extra var en stor park och Nyhavn. Jättefina ställen! 

Sedan åkte vi hem till Ulle, som delar lägenhet med en dansk fysioterapeutstudent. Vi handlade mat och gjorde supergoda kycklingswraps. I Danmark kan man ju köpa alkohol i vanliga mataffärer så vi passade på att köpa med oss lite rosévin också och satt uppe och snackade i flera timmar. Så härligt att verkligen kunna snacka ikapp ordentligt! 

Vi lyckades knö in två extra madrasser på Ulles rum och på söndagen åkte jag och Lollo tillbaka till Falkenberg efter frukosten.
Efter att Ulle bott i Köpenhamn i snart två år var det verkligen på tiden för oss två att pallra oss dit och jag är jätteglad att vi äntligen lyckades hitta en helg som passade! 





PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0