Flyttdags

I söndags var det dags för mig att flytta från Marina Del Rey till Northridge.
Min söta lilla sportbil har inte världens maxade bagageutrymme, så jag hade kört upp ett lass tidigare och fyllde varje vrå av bilen denna dag.

Dock kunde jag såklart inte klämma in varken min säng eller byrå, så jag hade anlitat en privatperson med pickup truck från sajten Task Rabbit. Man fyller i vad man behöver hjälp med och anlitar personer utifrån deras profiler, referenser och timkostand.
Jag anlitade Eric, en kille med superbra referenser och de visade sig varit välförtjänta för han var väldigt trevlig och hjälpsam! Det tog 1,5 timme och resulterade i en kostnad på 820 kr, vilket såklart svider lite men var det bästa jag kunde hitta utan kontakter.

Efter Eric och jag burit säng och byrå upp till tredje våning fick jag gå ytterligare tre eller fyra vändor mellan lägenheten och bilen för att få upp allting. Värt att nämna är att trots att det var första november så var det 31 grader varmt! Utan tvekan den dagens workout. 
Eftersom det är tråkigt att leva ur väskor såg jag till att faktiskt packa upp allting samma dag så det blev lite hemtrevligt. Vi behöver skaffa rumsavdelare/skärmar mellan mitt lilla krypin och köket, men det ser inte helt pjåkigt ut ändå! 



Stor garderob, wihoo! Ifall det inte syns så göra skjutdörren att ni ser halva.

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser jättebra ut! 👍😃💖

Svar: Tack!
Hold your dreams

2015-11-05 @ 04:49:34
Postat av: Mari-Anne

Det ser väl mysigt ut. Hoppas Du kommer att trivas med Dina lägenhetskompisar.

2015-11-05 @ 21:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0