Last Friday of October

Det blev en väldigt produktiv fredag för min del. 
Jag åkte till Northridge med hyran och det första flyttlasset eftersom min lilla sportbil inte rymmer alltför mycket packning på en gång.
Sedan hade jag en bokad tid hos en av skolans Athletic Trainers (typ idrottsläkare/PT/sjukgymnast för idrottslagen) för att jobba på mina handleder, armbåge och axel. Jag har ju fått göra stärkande övningar i många år nu för att kunna hålla på med gymnastik trots min överrörlighet ( = sätter mycket press på mina ostabila leder i väldigt utsatta lägen) men min lagkapten tyckte jag skulle kolla med dem ifall de kanske hade andra övningar att komplettera med. Egentligen ska de bara täcka skador som hänt när man är här, men de tyckte det var en gråzon eftersom mina tumblingkunskaper behövs i laget.
Jag var där på bedömning i tisdags och den resulterade inte i mycket nytt. Jag vet ju mycket väl om mina små skavanker och vad det innebär att jag kör gymnastik trots dem, men snubben visste inte att jag är sjukgymnaststudent så han förklarade väldigt noga, vilket jag trots allt tycker är bra av honom! 
Plus att han kallade mig för lean, fit och strong haha.
Bedömningen slutade med att jag får fortsätta träna tumbling men dra ner på mängden, plus komma dit och köra rehab två gånger i veckan.
Så fredagen var mitt första rehabpass och det var väldigt spännande att se vad de hittar på här!
Som uppvärmning fick jag doppa händerna 5 gånger vardera i varmt vax! Sedan trädde han plaståpåsar och grytvantar över mina vaxbeklädda händer och så fick jag sitta där i tio minuter innan han drog av vaxet som steltnat som handskar på mig.
Det ska tydligen vara bra för att värma upp handlederna och sätta igång blodcirkulationen. 
De mesta övningarna och redskapen hade jag sett förr antingen hos sjukgymnasten eller i skolan, men det blev en hel del nya kombinationer så det ska bli spännande att se vilken nytta det gör! 

Efter att ha gått tillbaka till lägenheten (vilket man kan göra flera gånger per dag när man bor mitt emot skolan) för att börja packa upp, så satte jag mig i bilen hemåt mot Marina Del Rey igen vid tre.
Jag ville ju kunna slappa lite innan det var dags att göra sig iordning för det första Halloweenfirandet! 



Men inte länge till! 

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0