Frustrationen när teknologin sviker

Fy fy fy vad frustrerad jag är just nu!

Jag loggade in på studentportalen för att se vad jag fått på senaste inlämningsuppgiften med ganska höga förväntningar eftersom jag fått full pott på förra. Därför blev jag förvånad när jag såg ett C i betyg! 
När jag klickade upp lärarens kommentarer så visade det sig att något tekniskt fel ändrat typsnittet i två tredjedelar av texten till något annat, större typsnitt. Resultatet blev att jag hade full pott på innehållet men fått avdrag för att ha använt fel typsnitt och överskridit sidantalet.
Så, så, så fruktansvärt frustrerande eftersom att uppgiften på min dator har rätt typsnitt och rätt sidantal! 
Så som det ser ut nu kommer jag alltså få kämpa rejält resten av terminen för att få upp mitt slutbetyg till det A jag egentligen skulle ligga stadigt på, på grund av tekniskt strul...
Orginalet
Upplagan i skolportalen.

PS. Ja, självklart har jag mailat läraren och försökt förklara läget, men tydligen blir det fel även när hon öppnar den på sin dator så det hjälpte inte! Vet inte om det är för att jag har Mac och inte hon, för det är den enda anledningen jag kan komma på. Men det har ju aldrig varit ett problem förr! 

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Osis att det blev så här. Tycker det skulle kunna rättas till men lärarna har väl sina principer och vill kanske inte lyssna på eleven. Sorry!!

2015-10-19 @ 13:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0