"Den stora återkomsten"

Samtidigt som livet pågår för fullt här så närmar sig hemfärden med stormsteg och det har blivit dags att börja ta tag i praktiska saker för att återvända till Göteborg och GU.
Haha vet inte varför jag fick för mig att kalla det Den Stora Återkomsten. Hybris?

Eftersom jag skulle skanna ett formulär mailade jag från en av datorlabbets datorer och fy vad konstigt det blir utan svenskt tangentbord! Tänk vad jobbigt det hade varit här om mitt namn innehållit å, ä eller ö...

Men trots att mailet såg helknasigt ut har jag fått snabba svar om att det ska bli kul att jag kommer tillbaka.
Min anledning till studieuppehåll innebar ingen platsgaranti så hade klassen varit full hade jag faktiskt fått vänta tills en termin med ledig plats. Not fun!
Men några stackare brukar droppa då och då så jag var aldrig riktigt orolig.

Efter att ha bott i en källarlägenhet, pendlat 10 mil, bott i studentkorridor med delat kök och bott i lägenheter med roommates så har jag nu äntligen fått kontrakt för en egen etta på 27,5 kvm- så skönt! 
Och även denna gång på Olofshöjd i Johanneberg- precis vad jag hoppades på!
3,5 år i bostadskö gjorde nytta!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Gott att lägenhetsproblemet har löst sig. Då kommer möblerna till användning igen.

Svar: Ja, en del av dem i alla fall. Lägenheten är redan grundmöblerad verkar det som.
Hold your dreams

2016-04-08 @ 16:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0