Full Moon Hike

Sorry för halvkass uppdatering, men jag har varit fullbokad med roliga saker de senaste dagarna!

I torsdags kväll åkte jag med på eventet "Full Moon Hike" som anordnades av skolans förening Outdoor Adventures.
Jag har velat följa med på deras grymma resor tidigare (allt från några timmar som detta till en vecka på Hawaii, Alaska eller olika nationalparker!!!) men cheerleadingen krockade med mycket och de mest spännande resorna för april och maj var fullbokade redan i februari.

Tre ledare (som själva är studenter) och 
cirka tio deltagare åkte bil till foten av Echo Mountains där vår hike började.

Denna hiken var tuffare än de jag tidigare gjort, vilket var kul och kändes "äkta" på något sätt.
Vid Griffithr det vida spår, fullt av folk utjämnade vägar.
Här var det mer som en lite bredare stig, stundvis brantare och mer hinder såsom stenar och rötter på vägen. 
På vägen tillbaka var det till och med en tjej som trillade över kanten och gled ett par meter ner i buskaget, men ledarna hjälpte henne upp och hon var helt oskadd!

När vi startade var det fullt solljus och solen höll precis på att gå ner.
En bit uppför berget kunde vi bevittna solnedgången över LA, vilket var en oerhört vacker vy! 
Det blev stegvis mörkare och drygt halvvägs fick vi ta på oss pannlampor för att kunna se var vi satte fötterna i mörkret. En väldigt häftig upplevelse tycker jag- men absolut inget jag hade gjort om jag inte var i grupp.
Framme vid vår destination var vi under en starkt lysande fullmåne och blickade ut över ett upplyst LA i mörkret.
Utsikten liknade den från Griffiith Observatory, men detta kändes mer genuint jämfört med att ta bilen till observatoriet och trängas med folkmassor som har mobilen i högsta hugg.
Vägen ner traskades också med pannlampor i mörkret och totalt blev det en rejäl hike på cirka 5 miles (8 km)!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Fina bilder Du alltid tar.

Svar: Tackar!
Hold your dreams

2016-04-24 @ 10:29:39
Postat av: Mamma

Häftigt! :)

2016-04-25 @ 06:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0