Back to campus life

För att kompensera för två veckor med la familia så har det varit mycket fokus på plugg de senaste dagarna. 
Gymmet har öppnat igen (wihoo) så jag har bokat upp mig på lite pass jag aldrig testat men som låter roliga. Just nu chillar jag faktiskt i Oasis Wellness-trädgård i väntan på Mat Pilates Flow om en halvtimme.

Har lite frutrationer att få ur mig och eftersom man ska gå från dåligt till bra så börjar vi med det dåliga.
Min exam i Women&Health imorgon handlar överlag om:
Haha tillbaka till 8an typ... Även om Kalifornien tillhör de delstater som är mest framåt i landet så känner jag ändå att man har andra baskunskaper från "liberala" Sverige.
I en exam om sex ingår sexuella övergrepp och man blir såååå frustrerad över mänskligheten och samhället när man läser sånt här i sitt skolmaterial:


Sista punken asså... I vad vi kallar den mer civila och utvecklade delen av världen! 

Så, då var frustrationsdelen över...
Kan ändå inte låta bli att dela med mig av sånt här för folk ifrågasätter till exempel när jag sätter mig emot "våldtäcksskämt som bara skulle vara roliga". Det är svårt att se det roliga i såna skämt tycker jag.

Skolans stora pluggställe är bibblan på fyra våningar, som är fullspäckat dagen igenom och hyfsat välfyllt ända tills det stänger vid midnatt!

Klapp på axeln för oss som pluggande fyra timmar igår kväll. Eller ja, jag gled ju såklart över en del till youtube som vanligt, så kanske snarare 3-3,5 timmar hehe.

Just nu:

Tackar tackar!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0